sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

P-O-L-T-T-A-R-I-T ! ! !

Ja mä en siis todellakaan etukäteen osannut aavistaa tätä!

Äiti oli aiemmin käskenyt mun olla paikalla, kun perjantaina emännät kahden maissa tulisivat ja mun pitäis olla paikalla juttelemassa häämenuista niiden kanssa. Niinpä saavuin jo torstai-iltana ja odottelin kiltisti kotona Antin kanssa emäntiä - jotka yllättäen olivatkin kaksi VPK:n sammutusasuissa olevaa poikaa. HUI. Kiljuin kun tajusin mistä on kyse!

Lähdettiin silmät sidottuina siitä ja ajeltiin oman arvioni mukaan joku 5-10 minuuttia ennenkö pojat pysäyttivät, ja totesivat että nyt vaihdetaan tyttö seuraavaan autoon. Seuraavassa autossa kukaan ei vastannut, kun kysyin keitä täällä on, ja niinpä matkaa jatkettiin ainoastaan Pieni Sydän -kappaleen säestämänä, ja sen jälkeen monien muiden iskelmäkappaleitten soidessa..

Anna ja vaalikoju.
Minä, mun koira ja Sanni.
Silmät sidottuna on vaikea arvioida aikaa, mutta sen verran salapoliisi olin, että laskin että noin 25 minuuttia varmaan ajettiin kappaleiden määrästä päätellen. Minut talutettiin autosta, ja huivi vetäistiin silmiltäni Ideaparkissa "Rakkauden vaalikojun" äärellä. Emilia, Sanni (jotka olivat olleet autossa), Anna, Johanna ja Anniina hurrasivat ja sen jälkeen mentiin vaihtamaan vaatteita ja meikkaamaan.

Kun olin valmis, sain tehtäväkseni kerätä adressiin 25 nimeä "Rakkauden puolesta." ..... Suomalaisilta on ihanaa feissata nimiä, etenkin kirkkaan keltaisessa jakkupuvussa ja meikit kirjaimellisesti poskilla. Mutta hei, onnistuin enkä saanut sanktioita! Koska olin kummankin nopea, päättivät tytöt kerätä lisäksi ohjeita sydänlappusiin, eli siis minä kiersin ja pyysin ihmisiä kirjoittamaan avioliittoa varten joitain ohjeita. "Älä kuorsaa" ja "Paljon pusuja!" lukeutuivat lemppareihini, tietysti yhden pojan kirjoittaman "Koita kestää.." ohella..

Sitten käytiin syömässä hienosti ja Ideaparkista matka jatkui silmät sidottuna. Olin Ideaparkissa kävelyttänyt talutushihnassa lapsuuden lempparikoiraani, sellaista pehmolelu-Huskya, ja seuraava kohteemme olikin Kangasalla K-kaupassa koiranruokahylly. Tehtäväni oli käydä ostamassa Huskylle ruokaa: tähän jouduin käymään kysymään suosituksia eräältä nuorelta myyjäpojalta, joka vähän paheksui sitä miten huonosti koiraani oli hoidettu kun se oli jäänyt niin pieneksi. Hän suositteli mustaamakkaraa.

Ideaparkissa syömässä! Anniina ja Sanni.. Ja mun kaunis meikki!
Kaupan jälkeen silmäni sidottiin ja Emilia ajelutti minua kehää ympäri Kangasalaa, sillä tähän asti olin ollut liian hyvin perillä (pettämätön suuntavaistoni...) että missä mentiin. Olin siinä uskossa, että olisimme saapuneet Prisman pihaan, kun seuraavan kerran poistuin autosta. NOH. On kivaa miettiä millaista hilpeyttä olen herättänyt arvuuttelemalla sijaintiani, kun minua talutettiin helluntai-seurakunnan käytävää eteen puhumaan.
Helluntaisrk. Uskon tehneeni lähtemättömän vaikutuksen.

Huivi napattiin taas silmiltäni, ja katselin hetken ällistyneenä alas esiintymislavalta. Sanni sanoi, että nyt Mari pitää puheen, ja ojensi minulle lapun, jossa oli kolme (vai neljä?) asiaa jotka minun piti puheessani mainita. Alkuun vähän rakoili,mutta enköhän mä jotain osannut sanoa...!! Suurten suosionosoitusten saattelemana poistuin, ja silmäni sidottiin viimeisen kerran...

Ja matkalla saunaan!
Seuraavaksi oltiin jossain kylmässä, ja tytöt määräsivät riisuutumaan. Sain huivin pois silmiltäni, ja sen jälkeen kattiloita kilistelevät tytöt saattoivat minut saunalle, jossa sitten päästiin juhlistamaan hengissä selviytymistäni, tulevaa avioliittoa ja kaikkea muuta mitä nyt sellaisessa tilanteessa voi juhlia. IHAN MAHTAVAA!! Perinteinen morsiussauna suvun vanhojen naisten (äiti ja Anniinan äiti Päivi..) pesemänä, kylvyssä ja herkutellen, lopuksi hieronta ja käsihoito!!!

Näin siis on polttarit ja sen myötä yksi iso koitos munkin elämässä koettu. :) Kaikki sujui upeasti, ja kaasot oli kyllä nähneet hurjasti vaivaa. Olen onnellinen! Sauna ja kattaus, kaikki oli viimeisen päälle koristeltu, ja syötiin ihania mun lempiherkkuja. Ja joo, tunnustan, oli jopa pakko luistaa yhden illan ajaksi suklaalakosta, mut tänään olen taas tiukkaakin tiukemmin jatkanut sitä!

Kiitos rakkaat kaasot, ootte upeita!
Emilia taas kerran kameran takana. Kiitoskiitos <3

- Marierika

1 kommentti: